lördag 29 juni 2013

Halvmara och fjärilar i magen!

Jag älskar att springa och jag älskar lopp! Lurar mig själv att det inte är nån stor grej men jag lovar, skulle jag springa 1 km och nån plötsligt skulle säga att det var en tävling så hade jag gett allt. Hur blev det så här? En helt vanlig tjej som i åttonde klass flämtandes tog sig runt varvet i Påskbergsskogen i Varberg (2 km) på 19 min. Visserligen tränade jag upp mig och sprang på 12-nånting någon månad senare men jag har aldrig gillar tävlingar. Inte för att jag har nån chans att vinna i dessa sammanhang men det är en tävling mot mig själv och jag antar att det gör hela skillnaden. Jag gillar inte att tävla mot andra men jag älskar att hela tiden bli bättre och höja min egen nivå.

Nu så! Nu är det snart dags! Utgång i kväll? Så klart! Detta lopp firas med tjejerna och champagne! Lycka till alla som springer i Kalmar idag!