torsdag 30 maj 2013

Fasta och löpteknik = bra resultat

Är nu inne på sjätte veckan 5:2, vilket innebär att jag fastar två dygn i veckan och äter som vanligt de andra dagarna. Funkar riktigt bra och några onödiga kilon har försvunnit på köpet. Sådant gör stor skillnad när man ska springa en mara. Ju mindre att bära omkring på desto bättre. Allt blir som en positiv spiral när man börjar märka av resultatet av sina ansträngningar. Löpningen går lättare och lättare, sötsuget försvinner och humöret blir jämnare.

I födelsedagspresent fick jag och Anna tre träningspass med Ida Nilsson som instruktör. Igår var det dags för första passet. Vi blev sex tjejer som träffades vid Norrlidsbastun för att träna löpteknik. Vilken tjej Ida är! Så ödmjuk och inspirerande och med en oerhört imponerande bakgrund. Mycket koordination, koncentration och lite fniss senare var det dags för ett skönt spontandopp i havet. Nu är det träning av löpsteget som gäller i några veckor, till nästa pass med Ida. Ska bli såå kul!

I onsdags var det Magganloppet och jag nådde mitt mål på 22 min. Underbar kväll med bästa jobbgänget och mycket god fika efteråt. Nu är det en knapp månad kvar till Kalmar halvmaraton och jag är så glad att jag får Anna till sällskap.