måndag 25 februari 2013

Vinterlöpning rekommenderas varmt

Äntligen är snön på väg att smälta något och jag hoppas vintern försvinner för i år. Mitt närmsta mål är maraton i Köpenhamn, därefter Magganloppet och Kalmarmilen. Har hört rykten om en halvmara i Kalmar och hoppas att det stämmer. Tror jag lovat Malin Almqvist ett midnattslopp också... Naturligtvis vill jag även få lite bra tider på dessa lopp och vad gäller Kalmarmilen så vill jag komma under 50 min. Tror Johan Persson ligger där nånstans så mitt mål får väl bli att springa snabbare än självaste kommunalrådet. Borde inte vara så svårt.

Så på med löpardojorna, med eller utan dubb, och njut av det sista slasket (eller vänd dig till löpbandet på närmaste gym). Jag rekommenderar Björkenäs, Värsnäs och för mindre snö och slask, cykelvägen mellan Ängö och Norrliden.