onsdag 1 maj 2013

Obligatoriskt dopp i havet för nu är det VÅR!

Vitsippor, grönt gräs, knoppar, glittrande vatten, fågelkvitter, sol och löpning i allt detta. Lyssnade på Laleh och försökte njuta och ta in alla vårtecken. Bästa månaden har börjat och nu gäller det att ta vara på tiden!

Lusten att springa långt börjar tyvärr avta lite men jag fick i alla fall ihop 15 km och ökade farten på slutet när jag såg badet framför mig. Ingen stege monterad på Norrlidsbadet ännu så jag fick liksom göra någon sorts armhävning i det halvmetershöga vattnet.

Många tankar kring politiken och politiker har cirkulerat i mitt huvud den senaste tiden. Kanske därför jag inte skrivit så mycket här på bloggen. Vill komma fram till vad jag vill. Alla politiker måste, enligt min mening, bli mycket mer målmedvetna. Det är så lätt att hela kommunen blir tjänstemannastyrd.

Jag tänker mycket på den politiska debatten kring fristående skolor i Färjestaden. Det känns snurrigt och som utomstående kan jag inte låta bli att undra över vad som egentligen händer i de olika nämnderna. Hur mycket styr tjänstemännen och hur mycket påverkar vi politiker? Jag är inte helt bekväm med det jag sett hittills.