lördag 3 januari 2015

Året 2014

Okej, då var det dags att summera lite träningsmässigt. 

Jag har ju som bekant börjat arbeta tillsammans med bästa PT:n Tommy på Friskis för att få hjälp med att nå mina träningsmål. Jag är plikttrogen som person och har därför fått veckoscheman där jag "bara" behöver genomföra passen och sedan bocka av dem ett efter ett. Min största osäkerhet har handlat om crawlingen men häromdagen crawlade jag 2 km i sträck och hade kunnat fortsätta ett bra tag till. Kom äntligen in i andra andningen. 

Idag stod det att jag skulle springa en mil på tid och egentligen hade jag ju inget tvång på att pressa mig. Ändå lyckades jag pressa ned mitt rekord med en hel minut. Äntligen milen under 48 min. 

Styrkemässigt har jag haft sju chins som något lagom ouppnåeligt och dessa sju klarade jag av i lördags. 

Nästa års mål då? Förutom att klara ironman under 14 h: minst 10 chins, milen under 45 (?) och att crawla 3.8 km på 1.45. 

Och däremellan må gott. 

Gott nytt!