måndag 2 mars 2015

Snart dags för personbästa

Planen var att springa milen rekordsnabbt i lördags men en lindrig förkylning kom i vägen. Försökte mig på det idag igen men pulsen skenade iväg efter bara 3 km. Höll visserligen 4.20-tempo men när pulsen närmar sig 180 och det är 7 km kvar så är det bara att lägga ner. Det var något som inte stämde och jag hade det nog på känn egentligen. Var seg i kroppen och pulsen låg redan vid start på tio mer än vanligt. 

På torsdag kommer jag att få ett nytt program av T och det ska bli så himla kul. Och förmodligen grisjobbigt. Jag har dock aldrig tränat så regelbundet och ihållande som de sista åtta veckorna. Det har varit många intervallpass och de har slitit på kroppen. När sista träningsveckan började var jag nertränade och kunde inte prestera. Pulsen var ok men benen för tunga för att kunna trycka ifrån. Jag kom inte upp i puls förrän kroppen sa ifrån. Därför blev det paus och nästan direkt kom en halsinfektion med dryg hosta som följd. 

Jag vilade, åkte skidor och var ute mycket, vilket gjorde att jag kände mig återhämtad på bara några dagar. 

Förra veckan var vilovecka och jag körde därför endast två lugnare styrkepass. Nu gäller det att bli HELT frisk innan jag pressar mig igen. Nytt försök på milen till helgen.